אשכול של מידע מגזין השיווק של ענף הבניה

גיליון מס' 29

12/11/2013

מה במגזין החודש?

דבר המנכ"ל - ההצלחה שלכם חשובה לנו! 

טיפ במכירות - השליטה תמיד נשארת אצלך 

סמינר שיווק ללקוחות אשכול! 

פינת הלקוח - אסתטיקה אורבנית באלוקל  

סיפור הצלחה - חברת המבדקה מרוצים מהמידע ומשירות שלנו!  

מאמר - 8 כללי ברזל להתמודדות עם סרבני תשלום  

צילומי אויר ב. גיל
לפרטים: bgilmail@gmail.com
רוצים לדעת עוד על הפרויקט? צרו עמנו קשר!

אירועים באשכול -

  • שיווק ממוקד באשכול – פותחים לך דלתות
  • סמינר שיווק ללקוחות אשכול ולמוזמנים
  • מחזור 9 של קורס מכירות באשכול הסתיים בהצלחה!

דבר המנכ"ל

לקוחות יקרים,

ברצוני לשתף אתכם בכמה אירועים שקרו בחברת אשכול.

האחת, התמקמנו במשרדינו החדשים שברחוב המכתש 6 באזור התעשייה חולון ואתם מוזמנים לבקר. המקום ניחן בגישה נוחה וחנייה בשפע לאורחינו!

כמו כן, עברנו טבילת אש ראשונה במקום בקיומו של המחזור העשירי של קורס המכירות. אני רוצה לציין כי כמות המשתתפים גדלה בכל פעם, והתגובות החיוביות להצלחות המשתתפים ממשיכות להגיע. אנו שמחים לשמוע על ההצלחות שלכם – ההצלחה שלכם היא ההצלחה שלנו!

כאן המקום להזכיר כי נכנסנו לישורת של שישה חודשים שבהם עם ישראל עובד, וזו התקופה להגדיל משמעותית את ההכנסות של העסק. אנו צוות אשכול, נמצאים כאן על מנת לעזור לכם, אם בתמיכה טכנית ושיווקית על המערכת, בסמינר שיווק או בקורס מכירות.

נשמח לעזור לכם בכל עת, לארח אתכם במשרדינו ולעזור לכם להגדיל את המכירות.



איציק חפץ

מנכ"ל אשכול מידע עסקי

טיפ במכירות


השליטה תמיד נשארת אצלך

אף פעם אל תיתן ללקוח שלך מטלה כלשהי שהוא צריך לבצעה כדי שתוכלו להתקדם, כי באותו רגע סיכוי גדול שהפלת את העסקה.

מה זה אומר?

לא פעם קורה שאתה מתקדם עם הלקוח לסגירת העסקה, אבל צצות כל מיני בעיות שצריך לפתור אותן כדי לבצע את העסקה.

לדוגמא:

  • לטפל באיזה אישור קטן בשביל להתחיל בשיפוץ.
  • לקבל משכנתא בכדי לקנות את הדירה.
  • לעשות סבב טלפונים לרשימת הממליצים שלך או ללכת פיזית לשטח לראות עבודות.
  • להתייעץ עם האשה.

למרות שרוב אנשי המכירות חושבים כי בשלב הזה הם צריכים לשחרר את הלקוח ושזה לא העניין שלהם, זו פשוט טעות וכמעט תמיד איש המכירות יכול לסייע ללקוח לפתור את הבעיה או לבצע את המשימה.

לדוגמא:

  • לעזור ללקוח להשיג את האישור על ידי הפניה לאיש מקצוע, או מתן ידע איך לעשות זאת.
  • ללכת פיזית עם הלקוח ליועץ משכנתאות ולדרבן אותו להריץ את העניין.
  • לשבת עם הלקוח, לחייג ללקוחות הממליצים ולתת לו את הטלפון כשהצד השני עונה.
  • לקבוע עם הלקוח יום סיור באתרים, לאסוף אותו ולקחת אותו לראות את הדברים בשטח.
  • לקבוע עוד פגישה יחד עם אישתו, להציג לה את הדברים במקור ראשון, ולא לסמוך עליו שידע להסביר לה.

נכון זה קצת "תיק" והיה עדיף להימנע מזה, אבל אם אתה באמת רוצה לסגור את העסקה ושווה לך להשקיע – זו הדרך.

בהצלחה!

תמיר חפץ, מומחה לשיווק בענף הבנייה

050-3338877

אשכול מידע עסקי

פינת הלקוח



אסתטיקה אורבנית באלוקל

אלוקל נושמים וחיים עיצוב תוך שמירה על איכות הסביבה

קבוצת אלוקל, הכוללת את חברת האם "אלוקל" וחברות הבת – "מילשטיין GRC" ו"עמיאל תעשיות צל", מייצרים, מספקים, ומרכיבים חיפויים למבני ענק בתחומי התעשייה לסוגיה, מתקינים מסתורים דקורטיביים לשטחי שירות במבני ציבור ומגורים, ומציבים בחוצות ערים מערכי ריהוט עירוני, פרי עיצובם, תכנונם וייצורם.

המגוון העצום של מוצרי אלוקל מיוצר מאלומיניום ו-GRC (GLASS REINFORCED CEMENT) – בטון משוריין בסיבי זכוכית. ה-GRC הנו תרכובת בעלת טווח השימושים הרחב ביותר בתחום האסתטיקה של ענף הבניה. זוהי משפחת חומרים מבוססי צמנט, המחוזקים בסיבי זכוכית מיוחדים, שלמעשה לא רק מחזקים אלא גם משריינים את התוצר הסופי.
טווח היישומים הרחב של ה-GRC באסתטיקה האורבאנית, מאפשר לקבוצת אלוקל לתת מענה לכל ''שיגעון קריאטיבי'' של הלקוח, בין אם הוא אדריכל, מהנדס בניין או מעצב סביבתי.

ה-GRC הינו חומר ''ירוק'' וכך גם תהליך ייצורו. כל רכיבי ה-GRC מיוצרים על בסיס חומרי גלם טבעיים כמו חול, מים, וצמנט, המעורבבים הומוגנית עם סיבי זכוכית עמידי – אלקליות. תהליך ייצורו של החומר אינו מזהם, עודפי הייצור ניתנים למחזור ולשימוש חוזר וסביבת העבודה אינה מייצרת פסולת המזיקה לסביבה.

ערן חמו מנכ"ל קבוצת אלוקל, שהצטרף לחברה בתחילת שנות ה-90 בהיותו חייל מצהיר: "מה שעניין אותי מיד, זה לא להסתפק בלספק ללקוח רק את מה שיש לי במלאי, אלא לייצר בעצמי, ובכך להגשים את כל חלומותיו בתחום הרחב הזה. וזה אומר להתחיל לעצב, לתכנן ולפתח קווי ייצור בעצמי". ואכן, כיום מוצרי קבוצת אלוקל בנויים על צרכיו המידיים של כל לקוח ולקוח, ועל השילוב המנצח בין עיצוב לבנייה – שני תחומים שבעבר לא היו ניתנים להפרדה.

רשימת הלקוחות והפרויקטים של קבוצת אלוקל כוללת חברות כמו: א. דורי, דניה סיבוס, אשטרום, מנהלת נמל תל אביב, נמל אשקלון, וזוהי רק רשימה חלקית. בתחום הבנייה פרטית, עובד המפעל עם בכירי האדריכלים, המשבצים את מוצרי אלוקל כחלק מהרעיון העיצובי כבר בשלבי התכנון הראשוניים של חזיתות המבנים.

"חזיתו של הבית מהסדרה ''מסודרים'' (הסדרה המצליחה שהוקרנה בעבר בערוץ 2), זה אחד מכרטיסי הביקור הרבים שלנו" מספר ערן בסיפוק רב. ואכן, "כרטיסי הביקור" של קבוצת אלוקל מפוזרים בכל רחבי הארץ: ספסלי ה-GRC הפיסוליים על הדק של מתחם הנמל בתל אביב, פרטי ריהוט אורבאני, גם הם מ-GRC - המעשירים את 'השביל הירוק' בנמל אשקלון, בטיילת בעכו, שחזורי אתר העתיקות בבית שאן, חיפויי אלומיניום של מבני ענק בתחום התעשייה, וכמובן – מסתורי שטחי השירות במאות בנייני מגורים מהצפון הרחוק ועד אילת.
בנוסף לכל אלה, באולם התצוגה אשר הוקם בשטחי המפעל יכולים האדריכלים, המעצבים ולקוחות הקצה, להתרשם ממגוון האפשרויות, החומרים והמוצרים הסופיים, אותם ערוך המפעל לספק לכל דורש.
בהמשך לביקור בתערוכה, יוכלו מבקרי התצוגה לערוך סיור מודרך בכל מחלקות הייצור והתכנון של אלוקל-מילשטיין, להתרשם מהתהליכים ולשוחח עם אנשי המקצוע והמתכננים.

כחלק מהשאיפה לאיחוד כוחות בין הדמיון למציאות, "קבוצת אלוקל' פותחת את שעריה בפני האדריכלים והמעצבים הסביבתיים, ומזמינה אותם לקחת חלק בחוויית התכנון והפיתוח של מוצרים חדשים. שילוב הכוחות הזה כבר הוליד מוצרים רבים, וביניהם מערך הספסלים הפיסוליים במתחם הבילויים של נמל תל אביב, אשר זכו בפרס ראשון בתחרות עיצוב המוצר. "גג מקצועי של 360 מעלות, ידע וניסיון של עשרות שנים ותעוזה בתכנון – הם הבסיס שלנו", מסכם ערן, "ומהבסיס האיתן הזה, אנו משתדלים להמריא כמה שיותר גבוה ולעולם לא להתפשר על אמצע הדרך".

אלוקל תעשיות

http://www.alukal.co.il

כתובת: רח' החיטה 10, קריית חיים 26248

טל: 04-8722939

פקס: 04-8722624

מעוניין שנספר ללקוחותינו גם על העסק וההתמחות שלך?

צור קשר עוד היום בטלפון 03-5172221 מעיין


סיפור הצלחה



המבדקה

04/11/2013

עבור,
מעיין בן דוד

הנדון: המלצה – השירות של טטיאנה מחברת אשכול מידע עסקי

חברת המבדקה לבניין ותשתיות בע"מ עוסקת בבדיקת כל שלבי הבנייה עבור הלקוח, בהתאם לחוק ודרישות הועדה המקומית. אנו מבצעים בדיקות שונות כמו: חוזק בטון טרי המסופק לאתר הבניה, אינסטלציה סניטרית, מערכות סולריות, אטימות וטיח ממד"ים, בדיקת אטימות מעטפת המבנה ועוד.

חברתנו מנויה למאגרי המידע של אשכול מזה 5 שנים, ואנו עובדים עם מערכת אשכול – גם מגיעים למכרזים ופרויקטים רלוונטיים אלינו, וגם איש השיווק בחברתנו משתמש במערכת באופן קבוע.

בעת עבודתנו על המערכת, יצא לנו לעבוד רבות מול טטיאנה, מנהלת מחלקת מערכות מידע וקשרי לקוחות באשכול. טטיאנה עוזרת המון בכל הנוגע לפילוח המידע ושליחה של מידע רלוונטי עבורנו. היא יוצרת טבלאות של פרויקטים ומכרזים רלוונטיים עבורנו ושולחת לנו אותם במייל.

בנוסף, טטיאנה מכינה עבורנו דוחות של בנייה, תשתיות ואחזקה, וכל שנותר לנו לעשות זה לפתוח את המייל בבוקר ולראות את המידע, אין לנו צורך אפילו בחיפוש במאגר. מעבר לכך, אם יש מכרז "חם" ורציני היא אפילו מתקשרת במיוחד.

טטיאנה פשוט מדהימה ועושה עבודה נפלאה, ממש נכס לחברת אשכול.



תודה רבה,

אלינור ניסנוב

המבדקה

04-8618021

כללים להתמודדות עם סרבני תשלום



גביית חובות מלקוחות סרבני תשלום – הדרך להצלחה בידיך

התמודדות עם לקוחות המסרבים לעמוד בתשלום כפי שהתחייבו הינה תופעה שכיחה במחוזותינו, והיא עלולה לפגוע באופן מסוכן בתזרים המזומנים ולהסתיים במפח נפש ותסכול.

לא רק שלא קיבלת תמורה בגין ביצוע העבודה, השירות או המוצר, אלא כעת אתה נידרש ליזום מול הלקוח הליך גבייה משפטי – הליך ארוך הכרוך בהוצאה כספית ובהרבה מהמקרים מסתיים בכישלון.

רבים מאלו שהתנסו בהליכי גביה במסגרת ההוצאה לפועל הרגישו מתוסכלים נוכח העוול המתמשך שבניהול הליך ארוך ולעיתים אף ללא כל תוצאה ממשית. אני שומע מבעלי עסקים טענות על מערכת החוק והאכיפה, ואף על עורכי הדין העוסקים בתחום. אני מבין לליבם, אבל בשורות הבאות אפרט כיצד ליטול את השליטה על הצלחת הליך הגבייה או לפחות על חלקו העיקרי.

להלן מספר כללי זהב שהקפדה על יישומן בתהליכי מכירה תשפר בעשרות מונים את סיכויי הגבייה מול לקוחות סרבני תשלום:

  1. זהה למי אתה מוכר – יש להקפיד על זיהוי מלא ומעודכן של הלקוח לאורך כל תקופת ההתקשרות ולא רק במסגרת העסקה הראשונה. לא אחת מגיעים למשרדי בעלי עסקים שאין ברשותם פרטים מלאים המאפשרים זיהוי החייב כמו: שם, מספר תעודת זהות, מספר חברה, כתובות, דרכי התקשרות וכדומה, במצב כזה נאלץ הלקוח לשאת בעלויות ובזבוז זמן לצורך איתור וזיהוי החייב באמצעות חוקרים פרטיים, אובדן הזמן עשוי לחרוץ את סיכויי גביית החוב. יש לשים לב לשינויים כאשר הלקוח מאוגד כחברה בע"מ, כמו: מספר החברה ברשם החברות, שם החברה, בעלי המניות והמנהלים לאורך תקופת ההתקשרות – כל שינוי עשוי לשנות את ערכם ותקפותם של הבטוחות שקיבלתם. כך למשל, בעל חברה שערב לחברה בשם א.א. שירותים בע"מ עשוי לרשום מחר חברה בשם א.ב. שירותים בע"מ וערבותו הקודמת כבר אינה רלוונטית.
  2. מסמכי התקשרות בעת קליטת לקוח חדש – ערכו הסכם התקשרות עם הלקוח בו תוכלו להגדיר את מסגרת היחסים, עמדו על קבלת מסמכי ההתאגדות, בעלי זכות החתימה וכו'.
  3. בטוחות וערבויות – הקפידו להחתים את הלקוח על ערבות אישית כנגד התחייבויותיו כלפיכם. אם תדלגו על השלב הזה אתם עשויים למצוא עצמכם במקרים רבים מול "שוקת שבורה".
  4. מסגרת אשראי – הגדירו את מידת החשיפה שלכם מול הלקוח וקבעו תקרת אשראי לכל לקוח. שימרו על המסגרת שהגדרתם ואל תתפסו לשאננות. בחנו מחדש מדי פעם את הבטוחות שסיפק לכם הלקוח, איתנותו הכלכלית, התנהלותו לאורך תקופת ההתקשרות, מצב הענף בו הוא פועל וכדומה. אל תהססו להקטין את מסגרת האשראי ללקוח שאינו משלם בזמן או דוחה תשלומים.
  5. מידע עסקי ועדכני – קחו בחשבון שתנאי השוק ואיתנותו הכלכלית של הלקוח הינם דינאמיים ועשויים להשתנות – אל תירדמו בשמירה! אספו באופן שוטף מידע עדכני על הלקוח – צברו את המידע, יתכן ותזקקו לו במצב של כניסה להליכי גבייה. היעזרו בספקי מידע עסקי המתמחים בתחום. וודאו כל הזמן שפעילותו העסקית של הלקוח ברורה לכם ומתיישבת עם היגיון פשוט (קונדיטוריה לא קונה ציוד משרדי בעשרות אלפי שקלים בחודש ומשרד עורכי דין לא קונה שקי קמח). וודאו ורשמו בזמן אמת באילו פרויקטים פועל הלקוח, מהם האתרים אליהם נדרשתם לספק את הסחורה/שירותים, מיהו היזם באתר, מי הם לקוחותיו של הלקוח וכו'.
  6. חתימה שווה זהב – לאחרונה תוקן חוק ההוצאה לפועל באופן המאפשר הגשת תובענות ישירות להוצאה לפועל (גם כשאין בידי הלקוח צ'ק חוזר) – הליך זה מתאפשר במקרים בהם החוב אינו עולה על 50,000 ₪ ובידי בעל העסק קיימות ראיות בכתב. על כן קיימת חשיבות מכרעת בהחתמת הלקוח על מסמכים לאורך כל תהליך העסקה: הזמנה, חשבוניות, תעודות משלוח וכדומה. וודאו שיש בידכם את פרטי החותם ושהוא מוסמך לחתום ולהתחייב בשם הלקוח.
  7. איסוף ראיות ליום סגריר – הקפידו לשמור, לאסוף ולתייק בתיק הלקוח כל מסמך או ראייה על הקשר העסקי שהתנהל ביניכם: תכתובות בדואר אלקטרוני, פקסים, תרשומות ביומן, הצעות בכתב, פרוספקט שנשלח אליכם, מו"מ שהועלו על הכתב וכו' (לפעמים מייל סתמי במהלך העסקים הרגיל עשוי להכריע את הכף).
  8. מתי לשחרר את הנצרה – שאלת המפתח אשר פעמים רבות היא הגורם העיקרי החורץ את סיכויי הצלחתו של הליך הגבייה, היא מתי לפנות לעורך דין או מתי לפתוח בהליכי הגביה. החייב תמיד ירצה לקבל ארכה ולהרוויח כמה שיותר זמן, תוך שהוא נוטע בליבכם תקווה שהוא אוטוטו עומד לשלם את החוב. אין הכוונה שאסור בשום אופן לתת ארכה, אבל אומר נחרצות כי יש לקבוע כללים נוקשים להתנהלות במקרים כאלו. יש להגדיר באופן שאינו מתפשר מהו פרק הזמן שתתירו ללקוח מרגע שחלף מועד פירעון החוב ועד שתעבירו את הטיפול לעורך הדין. "גיל החוב" הוא אחד המשתנים העיקריים הקובעים את סיכויי ההצלחה – מחקרים מצביעים מפורשות על קשר ישיר בין גיל החוב לסיכויי הצלחת גבייתו.

משרדנו מטפל לאורך שנות פעילותו במקרים קשים של סרבני תשלום ואני יכול לומר בביטחון רב שלקוחות שהקפידו על כללי הזהב שתוארו, תרמו בהכרח להצלחה בגביית הכספים המגיעים להם.

נכתב ונערך ע"י עו"ד מיכאל אברהם

מעוניינים במידע נוסף? מחפשים עובדים?

www.cvpool.co.il

אירועים באשכול – סתיו חמים אצלנו באשכול!

  • שיווק ממוקד באשכול – פותחים לך דלתות!
  • סמינר שיווק ללקוחות אשכול ולמוזמנים
  • מחזור 9 של קורס מכירות באשכול הסתיים בהצלחה!



שירות השיווק הממוקד של אשכול

רוצה להגיע ליותר פגישות עם לקוחות שצריכים אותך?

מעוניין להגיע ליותר פרויקטים אבל אין מי שיבצע עבורך שיווק?

רוצה להיות שם בדיוק בזמן מול הלקוח הנכון?

שיווק ממוקד – פותחים לך דלתות!

נאתר עבורך את הלקוחות והפרויקטים שאתה תגדיר!

נתאם לך פגישות עם אנשי מפתח!

נביא אותך עד לסף סגירת העסקה!

נפתח בשבילך את כל הדלתות


לחץ כאן לקבלת ייעוץ והצעת מחיר!
או פנה אלינו במייל: rikis@eshkol-info.co.il




סמינר שיווק ללקוחות אשכול ולמוזמנים

רוצה להגיע ליותר פגישות עם לקוחות שצריכים אותך?

נלמד להעביר את המידע לאקסל, ל-OUTLOOK או לעקוב אחריו.

נלמד שיטות עבודה יעילות שיעזרו לכם להגיע למידע מדויק ומעודכן!


מיועד לכלל העובדים המשתמשים במערכת

קבלו טיפים לשיווק ממוקד וחכם ותתחילו לסגור יותר עסקאות!

הסמינר ללא עלות ללקוחות אשכול

הסמינר ייערך ב-11.12.13, הקדימו להירשם מראש!

להרשמה לחץ כאן!

או פנו אלינו למייל - maayanb@eshkol-info.co.il


קורס מכירות של אשכול – מחזור 9 הסתיים בהצלחה רבה!

תודה רבה לכל המשתתפים ולכל מי שלקח חלק בעשיית הקורס.

תודה ענקית למרצה הקורס: סמנכ"ל השיווק של אשכול תמיר חפץ, על מפגשים מעניינים ופוריים שתרמו רבות למי שהשתתף!

ניפגש בפעם הבאה, ועד אז.... קצת תמונות!

להרשמה לקורס מכירות באשכול לחץ כאן!




צילום: גיל זבלודובסקי

יעוץ שיווקי
מכרזים
מאגר חברות
בניה פרטית
פרוייקטים
תוכנת שיווק
אשכול מידע עסקי בע"מ המכתש 6, אזור תעשייה חולון, בנין לב מגור כניסה ראשונה, טל': 03-5172221 פקס 03-5172224
http://www.eshkol-crm.co.il eshkol_magazine@eshkol-info.co.il
למידע נוסף לחץ כאן להוספה/הסרה מרשימת התפוצה לחץ כאן

© כל הזכויות שמורות לאשכול מידע עסקי בע"מ